HTML

Gasztropunk a természetesség dzsungelében

Fiatal korom műanyag ételek gyümölcsaromáinak gőzében telt. Gyakorta sokkoltam a körülöttem lévőket E-számok felhalmozásával a gyomromban. Első főállásomat isteni áldásnak véltem, ami egy gumicukros stand volt. Na, ilyen múlttal jöttem én az egészséges életmódot követők mekkájába,a Herbaházba dolgozni. Ismerkedésemet ezzel az új dimenzóval itt szeretném megosztani Veletek.

Friss topikok

Henna

2010.09.13. 18:02 herb

Sokat bújom mostanában a bio fórumokat. Már egy ideje megoldást keresek arra, hogy ne kelljen a hajamra egy jó adag kemikáliát kenni, ha színt akarok varázsolni rá. Ezek a bizonyos fórumok tele vannak a hennával mint alternatív hajszínezővel. Teljes értékű hajfestékként már megoszlanak a vélemények hatékonyságát illetően. Mégis mikor újra eljött az idő, hogy felfrissítsem a fejkoronám, lementem a...-és skandálhatjuk együtt- HerbaHázba, és átnéztem a henna készítményeket. Bevallom elég felületesen, nem kezdtem el elemezgetni a termékek összetevőit. A legszimpatikusabb Goloka márkájút vettem le, Henna Classic gesztenyebarna hajszínező névre hallgat pontosan.

Otthon kibontva instant kakaóporhoz hasonlított leginkább. Az viszont meglepett, hogy még kesztyű se volt hozzá. Egy műanyag dobozban a leírtak alapján összekevertem vízzel, miután felfogtam, hogy ahogy a kakaó, ez sem oldódik fel hideg vízzel, bedobtam 1-2 percre a mikoróba..profizmus a köbön. Miközben azon kezdtem forgatni az agytekervényeimet, milyen hajfestéket fogok venni, miután ezt kidobtam, de valahogy csak sikerült homogén péppé elkeverni. Szépen felkentem az egész mennyiséget, persze utólag láttam, hogy kb a fele is elég lenne, így az 1200 Ft-os ár igen kedvezővé vált/válhatott volna. 30-40 perces szokásos hatóidő helyett a hennát legalább egy órán át a fejen kell tartani, és nejlonsapkát javasolnak a szebb eredményért. Rögtönzés képpen feláldoztam egy zuhanyzó sapkát.

Nagyon szép lett az eredménye, egyenletes, szép sötétbarna, fénylő színt kaptam. Ősz hajszálakat teljesen befedte.
Azonban!

Később ugyan úgy emlékeztem, hogy 100% hennát tartalmaz a festék, és megörültem, hogy működik és nem káros. De mikor újra megnéztem az összetevőket, kissé hosszabb volt a lista a hennánál. Kimásolva: Összetevõk: Herbal Henna powder, Citric Acid, Magnesium carbonate, Sodium sulphite, PPD, Sodium perborate, Para amino phenol.

Ezekből a PPD és a Para amino phenol az elkeserítő, mert  különböző helyeken utána nézve allergéneknek tüntetik fel. (Egyébként tőlük lesz tartós a szín)

Cseberből vederbe. Újra elkezdtem kutakodni, és kiderült, hogy 100%-os hennával nincs könnyű dolga az embernek. Nagyon nehezen éri el pontosan azt a hajszínt, amit kinéztünk magunknak, előfordulhat, hogy beüt egy kis zöldes árnyalat, ha valóban szép eredményt szeretnénk, több óráig magunkon kell hagyni, sötét árnyalatokat, szőke árnyalatokat felejtsük el, és ne is álmodjunk róla, hogy ősz hajszálakat teljesen befedi. Ezek után, azt hiszem, kibírok egy kis PPD-t és Para amino phenolt.

Kérdés már csak az, hogy a hagyományos hajfesték vajon több vagy kevesebb mérget tartalmaz-e. Szinte biztosnak tartom, hogy többet, így ha nem is teljes mértékben egészségesek ezek a hennát tartalmazó hajfestékek, legalább kevésbé károsak.

 

Összegzés:

  • Vagy az egészséget vagy az eredményt tarthatjuk szem előtt, mindkettő nem megy sajnos.
  • Több időre van szükségünk átalakulni, mint egy hagyományos hajfestésnél.
  • Érdemes előtte egy műanyag dobozt, ecsetet, kesztyűt és nejlonsapkát beszerezni.
  • Cserébe nem olyan drága, ha többször használjuk fel. (Figyelem, csak hűtve tárolható)

Szólj hozzá!

Címkék: természetes henna hajfesték herbaház

A bejegyzés trackback címe:

https://herbateszt.blog.hu/api/trackback/id/tr402293427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása