HTML

Gasztropunk a természetesség dzsungelében

Fiatal korom műanyag ételek gyümölcsaromáinak gőzében telt. Gyakorta sokkoltam a körülöttem lévőket E-számok felhalmozásával a gyomromban. Első főállásomat isteni áldásnak véltem, ami egy gumicukros stand volt. Na, ilyen múlttal jöttem én az egészséges életmódot követők mekkájába,a Herbaházba dolgozni. Ismerkedésemet ezzel az új dimenzóval itt szeretném megosztani Veletek.

Friss topikok

Szúnyogűző

2010.07.01. 16:17 herb

 

Napok óta molesztálnak otthon a szúnyogok. Lefekvés előtt felderítő hadjáratot szervezünk az ágyunk körül, de mindig vannak rafináltak, akik túlélik a mészárlást. Az éhesebbek, vagy kevésbé okosak maradványai pedig nem túl szép látvány a sárga falon. Ha valaki tudja a módját annak, hogy kell trancsírozás nélkül szúnyogot ölni (pl. hátulról elkábítani, és elhurcolni egy másik országba), ossza meg velem izibe. De addig mással próbálkoznék. Felmerült a szúnyogháló felszerelése, de őszintén szólva nem tartom túl esztétikusnak. Azonnal egy amerikai filmbéli déli házacska jut eszembe róla, rednekkel a tornácon. Meg már majdnem hajlottam rá, de nem ütköztem bele a boltokban. Napközbeni szörfözgetés közben akadtam pár tippre ,és különböző fórumokon is pörögnek az ezzel kapcsolatos topicok. Az egyik legtermészetesebb szúnyogűző szer a citrom/narancs-szegfűszeg kombo tiszta alkohollal nyakon öntve. Az első két összetevő nem gond, de az alkoholnál megtorpantam.

Egy másik tipp az eukaliptusz és citrom illóolaj párologtatása. Ez tűnt a legkönyebben kivitelezhetőnek. Lementem az áruházba, és azonnal feltűntek az illóolajok a bejárathoz közel. Több márka is van, olcsóbb és kevésbé olcsóbb. Felkaptam egy citromost a közép kategóriás Helén márkájúból, és visszamentem dolgozni (ebből a márkából épp elfogyott az eukaliptusz, nagyon olcsótól féltem, ahogy a drágábbtól is ódzkodtam). Rizstejeskávézás közben még olvasgattam egy kicsit a fórumokat, és valaki írta, hogy létezik citromos eukaliptusz illóolaj is, latin nevén Eucalyptus citiodora, és ez a tuti, ezt ki nem állhatják a dögök. Visszamentem, és találtam is a kevésbé olcsó, de minőséginek számító Aromax márkában. Nehezen akartam rászánni magam, hogy megvegyem, ha lett volna olcsóbb, biztos azt emelem le. Elkezdtem olvasgatni a hátoldalukat, és ez győzött meg. Az olcsóbbakra rá van írva, hogy csak párologtatásra, és nem 100% -os tisztaságú. Eddig mindig 100 Ft-os boltban vettem illókat párszázért, és a legtöbbnek műanyag mellékillata is volt, ráadásul 15-20 cseppet kellett belerakni, hogy ne csak 10 centire lehessen érezni. Aromaxon ezzel szemben az állt, hogy hígítatlan, 100%-os olaj.  Most úgy éreztem, hogy ha ennyi kell a békés alváshoz, ám legyen. Beleszagolva pont olyan illata volt, mint a szúnyogriasztó spray-knek. Még egyszer átnéztem a kevésbé olcsó részt, és akkor láttam, hogy a Helének 5 ml-esek, míg az Aromax 10 ml, így már tényleg a drágább éri meg. Otthon meg se vártam az estét, beizzítottam a párologtatót. Még egy félelmem volt, hogy a szúnyogokkal minket is kikerget a lakásból. Gábor később hazajött munkából, és megjegyezte, hogy kellemes illat van, nekem is bejött az enyhe, de nem wc-tisztítós citromos illat, bár az is lehet, hogy a mi szaglásunkkal van a baj. Majd letesztelem az öcsémmel, a főkritikusommal. Elkezdtük nézni a kb. 2 órás Ronint és lestük a hatást. Ahogy a Roninban a jó dramaturgia, szúnyogok is nuku. Felmerült bennem, hogy eső után köpönyegként későn léptünk fel ellenük, és már halálra zabálták magukat, vagy  más okból megcsappantak. (Biztos nem a nem létező irtástól) Ezt az esti kutyasétáltatásnál térdcsapkodós néptánc közben visszavontam magamban. Felérve jót röhögtünk, hogy az egyik kis rohadék dealerként hozzánk vezette kuncsaftjait, minőségi nedüt kínálva nekik, és most jól pofára esett, lehúzhatja a rolót a szakmában.

Tanulság (És annak, aki nem szeretné a fentebbi végtelen sorokat elolvasni): Lehet vegyszerek nélkül is hatásosan szúnyogot űzni. Nem kell többféle illóolajat venni, a Eucalyptus citiodora egymagában is távol tartja a szemeteket. Nem biztos, hogy ami olcsóbb, meg is éri. (Ezt nem a Herbaház adta a számba, régen mindenből mindig a legolcsóbbat vettem, és sokszor jártam pórul;most ismerkedem a minőséggel én is)
Update: Ma lementem,és a bio részlegen is találtam illóolajokat, amik nem is drágábbak a többinél.
 

 

Szólj hozzá!

Címkék: természetes citrom eukaliptusz illóolaj helén szúnyogirtó herbaház aromax

A bejegyzés trackback címe:

https://herbateszt.blog.hu/api/trackback/id/tr742123438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása