HTML

Gasztropunk a természetesség dzsungelében

Fiatal korom műanyag ételek gyümölcsaromáinak gőzében telt. Gyakorta sokkoltam a körülöttem lévőket E-számok felhalmozásával a gyomromban. Első főállásomat isteni áldásnak véltem, ami egy gumicukros stand volt. Na, ilyen múlttal jöttem én az egészséges életmódot követők mekkájába,a Herbaházba dolgozni. Ismerkedésemet ezzel az új dimenzóval itt szeretném megosztani Veletek.

Friss topikok

Mandulás rizstejes kávé fruktózzal

2010.06.30. 10:09 herb

 

 Első napom nagyon nehezen indult. Korábbi munkahelyem 5 percre volt tőlünk, elég volt 1/2 10 körül kelnem. Ehhez képest most 7-kor bombázza szét álmaimat két darab ébresztő óra. Kínkeservesen beértem 9-re. Hát nem éppen a legkedvesebb arcomat ismerték meg kolleganőim. Vettem gyorsan egy üveg instant kávét. Kiderült, hogy mindenki maga veszi az élénkítőszereit és kiegészítőit, így hát lementem a HerbaHázba cukorért. A cukor fogalma két percen belül teljesen más értelmet nyert. Koronás kockacukron, kristálycukron és porcukron és a "nem hízlal,de nem túl egészséges" édesítőszereken kívül más lehetőségről nem nagyon hallottam. Kiválasztottam a legszimpatikusabb gyümölcscukrot, ami kicsit finomabb szemcséjű a kristálycukornál, de kinézetre amúgy ugyanolyan, mint a hagyományos cukor. Szerencsére, mint kipróbálásakor kiderült (egy kiskanállal tömtem a számba, és tudományosan olvasztottam a nyelvemmel :) ), íze sem tér el igazán tőle. Utánanézve kiderült, hogy sokkal édesebb a répacukornál, így kevesebb is elég belőle (már értem, miért ragadt össze a szám először), ráadásul mivel a gyümölcscukrot, más néven fruktózt az inzulintól függetlenül használja fel a szervezet, cukorbetegek is fogyaszthatják. Állítólag az egészségre gyakorolt hatása is megosztja a szakembereket, és amúgy is mindent le akarok tesztelni, így majd legközelebb mással próbálkozom. A legnagyobb meglepetést mégsem a fruktóz okozta. Egyik kolleganőm mutatta meg a bio rizstejet. Első hallásra azt gondoltam, biztos nagyon egészséges, de fogadni mernék, hogy pocsék íze van. Meglepően kellemes csalódás ért. Mandulás változatból kaptam kostolót, és olyan íze volt, mint gyermekkoromban a cukros gabonapehely áztatta tejnek. Magában is finom volt, de a legjobb kávéba öntve. Teljesen rákattantam, és az ára sem anniyra horrorisztikus, ahhoz képest, hogy bio. A legolcsóbb szerintem a The Bridge márkájú, és ha csak ízesítjük a kávénkat, elég az 500 ml-es kiszerelésű is egy hétre, ami most itt a Herbaházban  éppen 369 Ft. Egyébként van még kakaós, kálciumos, árpás is, majd letesztelem sorjában mindet. A márka honlapján található pár recept, ha kísérletezgetni lenne kedvetek. Rizsital után is kutattam egy kicsit. Mint itt kiderül, számtalanszor jótékonyabb, mint a hagyományos tej. Többek között zsírszegény, koleszterin mentes, laktóz mentes és glutén mentes. Organikusan termesztett bio rizsből készül,tehát teljesen növényi eredetű. Ebből következően roppant könnyen emészthető. Alapvetően édes íze van anélkül, hogy cukrot vagy édesítőt adnánk hozzá. Ebből kifolyólag cukorbetegeknek is ajánlott. Ma már a harmadikat iszom írás közben, és az tűnt fel, hogy míg a tejeskávé általában meghajthatja az embert, eddig nem kerültem kellemetlen helyzetbe. (Szép is lenne az új mukahelyen)

Amúgy a HerbaHáznak egy külön bio részlegén vannak ezek a rizsitalok, és láttam még hozzájuk hasonló szójaitalt, mandulaital,tönkölyital,zabital, szóval lesz mit a kávéba önteni :)

 

 

2 komment

Címkék: the bio bridge édesítőszer fruktóz rizstej cukorbetegeknek mandulás gyümölcscukor herbaház

A bejegyzés trackback címe:

https://herbateszt.blog.hu/api/trackback/id/tr592120302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2010.07.02. 19:14:11

Probald ki a zabtejet is, gazdasagosabb (olcsobb), es az ize kb ugyanolyan. Mi neha bebietel melle/helyett hasznaljuk, nagyobb babaknak napi egy etkezesre pont jo :)

herb 2010.07.04. 14:30:03

@the as:
Köszi a tippet,legutóbb kókuszos rizstejet próbáltam,de hétfőn lecsekkolom a zabot is :)
süti beállítások módosítása