HTML

Gasztropunk a természetesség dzsungelében

Fiatal korom műanyag ételek gyümölcsaromáinak gőzében telt. Gyakorta sokkoltam a körülöttem lévőket E-számok felhalmozásával a gyomromban. Első főállásomat isteni áldásnak véltem, ami egy gumicukros stand volt. Na, ilyen múlttal jöttem én az egészséges életmódot követők mekkájába,a Herbaházba dolgozni. Ismerkedésemet ezzel az új dimenzóval itt szeretném megosztani Veletek.

Friss topikok

Unatkozik?Vásároljon Mosódiót!

2010.07.09. 17:04 herb

 Amikor először olvastam róla, bekerült nálam az usb-s kávémelegítő, napelemes autó, pedálhajtású áramgenerátor és társai körébe, gondolván, egyetlen előnye, hogy öko, egyébként funkcióját nem tudja teljes körűen betölteni, csupán kiegészítésként alkalmazható, úgy meg nem annyira forradalmi. Mikor cikkekben friss, bolyhos  törölköző illusztrálta hatását, felhorkantottam, hogy erősen idealisztikus lehet eme ábrázolás.

 

Múlt héten elfogyott az öblítőm. Eszembe jutott, hogy azt is olvastam a mosódióról, hogy nem szükséges öblítőt használni mellé. Gondoltam, kipróbálom, mivel elég hihetetlenül hangzik, hogy egy fa termése habozzék. A Herbaházban próbacsomagot is lehet kapni, nem kell azonnal egy kilót venni. 474 Ft volt a kb 6-10 mosásra elegendő adag. (A képen már a monumentális félkilós szerepel) Mint a Jégkorszak mókusa, magamhoz szorítottam a zsákmányt. Pénztár felé belebotlottam a bio illóolajokba, és felrémlett az a tanács valamelyik blogban, hogy ha szeretnénk egy kis illatot azért a ruháinknak, pár csepp illóolajat rakjunk az öblítőadagolóba, és egyébként is valahogy úgy képzeltem el, hogy tisztán dióval csakis fa illata lehet a ruháknak. Vettem hozzá egy bio Helén levendula illót.(Megfordult a fejemben, hogy 2in1 a citromos eukaliptuszt rakjam bele, és akkor remélhetőleg végleg békén hagynak a szúnyogok) Be kell vallanom, első mosás után rájöttem, hogy a levendula talán nem a legjobb választás volt, amúgy sem szeretem az illatát, csak akkor éppen ez volt az az illat, amit el tudtam képzelni a ruháimon (talán a gyerekkori molyirtó "kedves" illatának emléke jött elő) A Helén márkájú bio illók választéka ugyanis nem annyira széles, mint a szintén bio Aromaxé, de a Helénre fele akkora kiszerelése miatt kevesebbet kell áldozni, így nyugodtabban lehet kisérletezgetni. Ma pl. már találtam narancsosat, ezzel próbálkozom legközelebb.
Folyamat:Szürke ruhákkal próbálkoztam, azoknak semmi sem árthat elven. Textil zsákba helyeztem 3 diót félbeszedve (Olyan puha, hogy szükségtelen vágni), és beraktam a ruhák közé. Öblítőadagolóba vizet öntöttem, 4-5 csepp illót csepegtettem bele, és hajrá. Nem nagyon távolodtam el a mosógéptől programja lejártáig.

Tapasztalatok: Tényleg habzik :) A ruhák tagadhatatlanul tiszták lettek (40°C-on mostam) A mosódió illata önmagában kétségbe ejtett, de a ruhák illata enyhén levendulás, és egyértelműen kellemes lett. Azonnal feltűnt a puhaságuk. Mostam még egyet vele. Bátrabb lettem, és fehéreket mostam. Többnyire ezek is tiszták lettek, de a koszos talpú zokni azért nem lett patyolat. Kiderült, hogy mivel nem olyan fullextrás, hogy fehérítő is legyen benne, azzal meg kell toldani. Találtam egy környezetbarát fehérítő anyagot kifejezetten mosodióhoz, a Nátrium-Perkarbonát port,ami ráadásul tuti elpusztítja a baktériumokat. Fehérítésről és a mosódióról, előnyeiről és fajtáiról hasznos infókat, tanácsokat itt és itt találhattok még. Hátrányairól pedig íme egy igen kritikus mosódiós teszt, mutatandó, ez is van. (Az is lehet, hogy Tomi Kristály reklám) Azért megjegyzem a felsorolt hátrányokra szerintem van megoldás, és pl.  kellemetlen szag nálam egyáltalán nem volt.

Öcsémnek, aki nem szeret olvasni:
+környezetbarát
+bőrbarát
+Mivel egy adag többször felhasználható, állítólag 1 kg akár egy évre is elegendő heti 2-3 mosással számolva. Lehet, hogy drágábbnak tűnik, de megérheti (Van valakinek erről tapasztalata? )
+35-95°C-ig  bármilyen ruhához használható
+állítólag nem csak mosásra jó, hanem hajmosásra, mosogatásra, állatfürdetésre és általános tisztítószerként is alkalmazható.
+ könnyen tárolható

- Nem fehérít, igazán makacs folthoz segítség kell neki, tehát 3 gyerekes család háztartásában nehezen tudnám elképzelni, de akinél általában csak szagtalanítást jelent a mosás, annak kiváló.
- Nem antibakteriális hatású

= Mosódió + Natrium-Perkarbonát a 100%-os biztos hatású megoldás a környezetbarát mosásra.


 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: környezetbarát mosás mosódió illóolaj herbaház natrium perkarbonát

A bejegyzés trackback címe:

https://herbateszt.blog.hu/api/trackback/id/tr652141322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása